Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn Hvilsom Aps.
CVR-nr. 42296554
Adresse Stadionvej 26, 9280 Storvorde
Mailadresse info@luxury-outdoor.dk
Telefonnummer 51924608

Betaling

Der kan betales med Dankort, VisaElektron, Visa, Mastercart og Mobilepay på webshoppen.

Derudover kan virksomheder og offentlige institutioner betale med EAN eller bankoverførsel, mod forudgående aftale. 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper

Fragt

Ordre behandles hurtigst muligt og bliver som udgangspunkt afsendt næste hverdag. 

Vejledende leveringstider er:
2-3 hverdag for lagervarer.
5-10 hverdag for afsendelse fra fjernlager.

Mindre pakker sendes med PostNord, mens større forsendelser leveres med fragtmand. Ordren vil som udgangspunkt anvende den leveringsmetode og fragtleverandør, du vælger ved bestilling, men i tilfælde af forsendelser, der sendes direkte fra fjernlager eller producenter, kan der benyttes en anden leveringsmetode.

Der opkræves fragt for afsendelse af ordre:

For ordre på 0-495 kr. fragtpris er 50 kr.

For ordre på 495-995 kr. fragtpris er 75 kr. 

For ordre over 995 kr. - fri levering

Post Nord

Luxury Outdoor tilbyder via Post Nord følgende leveringsformer:

Post Nord My Pack Home - levering til hjemme adresse.

Post Nord Parcel - levering til erhvervsadresse.

Post Nord  MyPack Collect - levering til pakkeshop.

Danske Fragtmænd

Ved levering med Danske Fragtmænd, leveres den bestilte vare ved kantstenen for bestillers risiko. Såfremt det ikke kan accepteres, skal kunden gøre opmærksom på dette inden varen afsendes fra lager. Ønsker kunden ikke at fragtmanden stiller varen uden kvittering, kan der komme ekstra gebyr på forsendelsen for genudbringning, hvis fragtmanden ikke træffer nogle hjemme på leveringsstedet. Denne ekstra omkostning skal betales af kunden. 

Øvrigt

Ved bestilling af varer, som sendes fra fjernlager eller samarbejdspartner, vælger afsender den mest fordelagtige leveringsform. Det kan være med et helt tredje fragtfirma som f.eks GLS, UPS eller DPD.

Det er muligt for kunden selv afhenter den bestilte vare ved Luxury Outdoor. Det forudsætter forudgående aftale og at varen er på lager.  

Ønsker kunden levering til udlandet kan det sandsynligvis lade sig gøre mod at kunden betaler merudgiften. Kontakt Luxury Outdoor for yderligere oplysninger og aftale.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@luxury-outdoor.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Pizzaovne, borde til pizzaovne, grill- og båludstyr af en vis størrelse
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: Kr. 1.000,-.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Luxury Outdoor
Stadionvej 26, Gudumholm
9280 Storvorde

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Luxury Outdoor
Stadionvej 26, Gudumholm
9280 Storvorde

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Ved reklamation opfordres du til at kontakte os inden afsendelse af varen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@luxury-outdoor.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. I EU er der tale om Vivere, Kratki og Cook King, som oplyses om navn og adresse for levering af vare.

Personoplysningerne registreres hos Hvilsom og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.luxury-outdoor.dk er Indehaver Morten Hvilsom Larsen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@luxury-outdoor.dk.

 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29.10.2024

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular